Tisdag 16/6

Jag kom precis ner till mig nu, har suttit uppe med Lotta och planerat sommaren och hemresan. Jag och tjejerna flyger hem 29:e juli och sen är jag med dem i "deras Sverige" några dagar. Blir kalsbra! Sen åker jag hem till Mariestad igen och min au-pair tid är över. Kändes verkligen jobbigt att säga att jag inte kommer komma tillbaka i höst, när jag vet att de så gärna vill det. Men jag måste pröva något nytt, au-pair är bara för en tid vilket Lotta mycket väl förstod. Hon kommer sätta ut en annons om en ny tjej redan imorgon, så om det är någon som är intresserad. Jag kommer verkligen sakna familjen, vännerna och livet härnere. Jag har bara 43 dagar kvar i Bryssel, 43 ynka dagar och det som känns som jag kom igår.

Idag var jag nere på stan och fikade med Alida, Tone och deras små. Väligt trevligt! Men trevligheterna tog slut när vi skulle gå och Alida upptäckte att sin plånbok var borta. Förmodligen är det en man, som satt rygg mot rygg med Alida, som har lirkat upp hennes väska och tagit plånboken. Då har jag och Tone suttit vända mot mannen och inte märkt någonting. Hur fan bär de sig åt! Som tur var hade hon inte så mycket pengar och korten går ju att spärra, dessutom gick vi direkt till polisen och gjorde en anmälan. Man vet ju aldrig, kanske har hon samma tur som jag och får ett brev från svenska polisen om att hennes plånbok finns på hittegodsavdelningen i Göteborg.

Imorgon har de lovat att det ska bli 25 grader och SOL! Nu kan äntligen jag och Amanda byta det hårda trägolvet mot mjukt gräs och ha picknick i parken. Det gillar vi! Men ska kanske ändå inte hoppas på för mycket, det är ju trots allt Bryssel vi pratar om.

Puss och kram  


Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej Carro!



Jag kan riktigt längta tillbaka till Bryssel. Trots storstaden,kändes den genuin, grön och mysig och alla dessa trevliga restauranger. Hoppas du får trevliga dagar med familjen och att de skall hinna se mycket. Kom ihåg att gå till lilla torget och titta efter bokstäver( Melker) Du får ha en riktigt skön Midsommar, hur du nu kommer att fira den, Var det förresten i Waterloo????? Kram Farmor. Farfar, som varit på sjön och dragit upp en del abborre i dag, hälsar.

2009-06-17 @ 23:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0