Söndag 28/6

Tänk att en vecka kan gå så fort. Idag åkte familjen hem, jättekul att ha dem här verkligen och tack mamma för att du skötte bloggen så fint när jag liksom varken hade tid, lust eller ork för den. I och med mammas inlägg vet ni ju redan en hel del vad vi sysslat med denna vecka så tänkte inte skirva så mycket om det. Har iallafall haft det väldigt mysigt med dem och det var kul att få visa dem runt i min hemmiljö.

Jag var och vinkade av familjen vid flygbussen och när jag kom hem igen kändes huset så tomt, så det var väldigt skönt att jag hade en skype-dejt med Antonia inbokad. Vi pratade på som vanligt och uppdaterade varandra om dittan och dattan. Jag är verkligen splittrad att komma hem men en sak är säker, det blir underbart att vara nära Antonia igen och alla ni andra vänner och bekanta också såklart. Det är er det  blir kul att komma hem till, Mariestad kunde på något sätt kvitta även om det är supermysigt, men jag kommer inte trivas på samma sätt. Jag kan inte komma hem och bara vara, måste göra något, måste hända något spännande, måste.. ja vad vet jag egentligen?!

Ikväll var det bio planerat, skräckfilm i 3D. Men när vi kom ut till Kinepolis visade det sig att 3D funktionen var trasig och det var ingen annan film som lockade, så det fick bli bussen in till stan istället. Där gick till Häagen-Dazs och beställde varsin glassrätt. Efter 10-15 minuter kommer servitrisen ut och säger att browniserna är slut och undrar om vi vill ändra. Jag behåller samma men byter brownisen mot en muffins och Alida kör på helt nytt koncept. Hon förvarnar också om att citronsorben eventuellt kan vara slut och Emma och Alida väljer varsin backup. Servitrisen ser inte helt ut att vara med på noterna men tackar för sig och går in. 10 min senare kommer en annan servitris ut med bestick och lämnar notan, som inte alls stämmer med vår beställning. Vi väntar yttligare 15 minuter utan att ens se skymten av vår glass, samtidigt som många av de senare tillkommna gäster serveras. Någonstans där tar Emma och Alida initiativet och reser sig och går, jag och Tone är väl lite mer obekväma i beslutet men man ska ju faktiskt inte behöva vänta 40 minuter på en glassbeställning, som säkert dessutom är fel. Så det blev ingen glass för oss ikväll, hittade ingen roligt glasstånd som var öppet, och istället avslutades kvällen med öl på Delirium.

Nu ska jag sova, imorgon ska jag ta en promenad i parken innan jag börjar jobba. Amanda lär vara trött efter resan och sover säkert fram till 11. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på imorgon men det ska bli mellan 30-32 grader varmt imorgon och resten av veckan, så kanske bara får bli slappt i parken och samtidigt jobba lite på brännan. Känner mig superblek då de flesta härnere redan ser ut som peppakakor och hemma ligger väl ni på Ekudden och pressar dagarna i ända. Jag saknar Vänern! Härrnere finns det ingen sjö och havet ligger 1,5 timme med tåg härifrån. Vi går med andra ord omkring och nästan klibbar ihop, lagom mysigt sådär. Men vad ska man göra, får lägga sig i parken bredvid fontänen och hoppas på vind så man iallafall får lite vattenstänk över sig. Nej men sova var det väl!

Puss och godnatt   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0