Fredag 26/6

Nu är det Carolinas kära mamma som har tagit över datorn och som skriver detta inlägg. Nu har vi, dvs Anna, Janne och Malin varit här i Bryssel sedan i måndags. Vi har tagit med oss den svenska sommarvärmen hit och håller på att dö!! Men trots att det är superhett måste vi hinna se så mycket som möjligt av  "Carros hemstad". Carro är dessutom en perfekt guide, hon drar runt oss på både kulturella och mer komersiella sevärdheter. Bryssel är en lagom storstad och till och med en så förvirrad person som jag har lärt mig att ta mig fram på både Metro och Tram. Igår tog vi tåget till Brygge, en mysig stad med fina hus och kanaler. Därefter fortsatte vi till Knokke som jag tror kan jämföras med Tylösand, iallafall så var det en jättelång strand med en massa hotell runt omkring. Eftersom jag är en badkruka hade jag inte en tagit med mig badkläder, och tur var väl det för det blåste halv orkan vid havet och fötterna förvandlades till isbitar när jag väl vågade doppa dem. Malin däremot var arg att hon inte hade badkläder med sig, men hon är ju som en isbjörn och hade utan tvekan kastat sig ut i ishavet. I kväll ska vi gå ut och äta och dricka öl, vi måste ju ha koll på alla ställen som Carro tillbringar nätterna med sina kompisar. Har även hunnit med att se Manniken Pie, liggande Jesus, Grand Place, Triumfbågen, EU-kommisionen och parlamentet mm. Vi har även varit på en rundresa genom alla EU-länder på Minieuropa samt sett Atomium. Jag har gått så att fötterna blöder och ser nu ut som en reklampelare för plåster. Har inte shoppat något än, konstigt va när det gäller mig. Allt i klädväg är jättedyrt och framför allt så har klädstorlekarna krympt här nere. En sak jag har upptäckt är att det inte finns några snygga belgare, så jag förstår att Carro vill hem till Sverige igen och till de svenska killarna! Nu är det dags att hoppa in i duschen och piffa till sig lite inför utgången. Ha det bra allihopa och var inte oroliga  Carro är snart tillbaka och skriver igen.
Kram från Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0