Tisdag 28/7

Sista kvällen i Bryssel har jag nu avverkad och den har mest varit rörig och stressig med packning och fix inför hemresan. Desto mysigare hade vi igår på Chez Léon, Bryssels bästa musselrestaurang. Eftersom Luc inte mådde så bra blev det en riktigt tjejkväll med Lotta, Gunilla Amanda, Lisa, Eline, Sofia och mig. Musslorna överaskade och de visade sig vara riktigt goda faktiskt även om de ser sjuk äcklig ut egentligen. Vi vuxna (känns lite konstigt att kalla mig det men jag räknas väl till den kategorin nu antar jag) delade en flaska och medan tjejerna spelade tecknet satt vi och pratade om gamla och nya tider. Jag hade verkligen jättetrevligt! Innan vi gick fick jag jättefina smycken från Snö av Gunilla och hennes tjejer som en avskedspresent. Så söta är de, och det blev känslosamt vill jag lova. Jag blev verkligen tagen av stundens allvar, jag ska faktiskt flytta från Bryssel om två dagar och nu är det bara en dag kvar, knappt det en halv.

Packning är i stort sett klar, jag är helt slut och borde somnat för längesen - men jag kan inte. Det är för mycket som snurrar runt i mitt huvud just nu. Allt de söta som tjejerna sagt till mig under veckan, Lottas fina arbetsintyg och känslan av att vilja stanna samtidigt som jag längtar ihjäl mig efter att komma hem och träffa alla er igen. Självklart, nu börjar tårarna rinna, så typiskt mig. Så känslig jag är men jag hatar verkligen avsked! Skönt att jag har några dagar till med tjejerna i Stockholm, det har förövrig blivit lite ändring i schemat men det tar vi imorgon. Nu ska jag torka tårarna och försöka sova, det har varit en riktigt lång dag!

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: mamma

2009-07-29 @ 10:12:37
Postat av: Mamma

Jag förstår att det är mycket känslor just nu, avsked är ju aldrig roligt. Se´n är du ju ganska lik din mamma också, dvs lite blödig och gråtmild. Känner jag dig rätt kommer du snart sätta dig på planet till Bryssel igen för att hälsa på familjen. Nu längtar vi efter att få hem dig ett tag, även om du troligen bara kommer mellanlanda för att snart bege dig ut i världen igen. Ring när du kommer till Stockholm, kram mamma

2009-07-29 @ 10:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0