Måndag 13/7

Förlåt. det blev inget berättat igår. Var helt slut när jag kom hem, efter lite sömn och en hel dag hos Mikka med "Sagan om ringen" maraton, de förlängda versionerna. En kul helg har det iallafall varit! I fredags var jag och Tone en sväng på Delirium, där träffade vi två amerikaner - inte speciellt snygga, men väldigt trevliga. Vi pratade ett bra tag och innan det skulle bege sig vidare frågade de om vi hade lust att hänga med en rugbymatch dagen efter. Varför inte tänkte vi, vi lär ju knappast gå och se en annars. Så på lördagen kom de och hämtade oss och vi åkte till planen som låg en bit utanför Bryssel. Intresset för rugby verkade ju inte allt för stort härnere, ett 50 tal personer var det kanske allt som allt och jag förstår varför. Vilken udda och meningslös sport! Det tog ett bra tag att fatta några som helst regler och efteråt gick vi ändå därifrån som två frågetecken och det berodde kanske inte bara på matchen.

Under matchen försökte killarna så gott de kunde att stöta på oss och ville att vi skulle med dem till deras stad och bowla, men det var vi inte så sugna på. Vi sa istället att vi kunde bowla inne i Bryssel, vilket de gick med på. Stämningen var hela tiden väldigt ironisk, jag och Tone hånade killarna och de hånade oss fast på ett kul sätt och vi kände oss väldigt trevliga. Men i mitten av andra halvlek, gick en kille för att kissa och den andra för att köpa dricka. När tio minuter gått förstod vi att de inte skulle komma tillbaka. Haha, vi hade blivit dumpade mitt under den "så" spännande matchen. Hela situationen var väldigt skrattretande! För det första: varför bara inte säga att det hade förväntat sig något annat och inte ville ödsla tid på "vänskap" och för det andra: det är inte första gången amerikaner dumpar för att de vet att det inte kommer leda till sex.

Vi satt iallafall kvar och såg klart matchen och letade sen reda på tågstationen och åkte hem. Skickade iväg ett lagom skämtsamt sms till killarna, svaret däremot var på blodigaste allvar - de ville tydligen inte ösla tid på två omogna tjejer, som inte skulle leda någon vart och som dessutom var handikapade och använde blöjor. Mycket moget för personer över 25.. Vi fortsatte i samma skämtsamma stil och deras svar därefter ska jag inte ens gå in på. Vi kunde inget annat än att tycka synd om dem. Lördagen avslutades med en riktigt trevligkväll på Delirium, där vi unvek alla amerikaner och träffade massa annat trevligt folk från england, frankrike och australien. Vi rundade av kvällen vid 6-tiden dagen efter och begav oss hem till mig och däckade i sängen direkt. I och med vår sena hemkomst lyckades jag stänga av larmet på mobilen vilket gjorde att vi försov till Mikka. Men när vi sen kom dit hade Mikka och Sophie precis avslutat första filmen, så blev ju rätt bra tajmat ändå. Blev som sagt kvar där hela dagen, med undantag för en kort tur till mataffären.

Idag har jag varit superseg, så det var underbart att jag fick vara ledig några timmar på eftermiddagen. Började lite smått rensa ur och slänga gamla tights, strumpor och trosor som bara annars skulle ta massa onödig plats i resväskan hem. Jag känner på mig att det ändå kommer bli väldigt tajt med kilona. Får ta och göra en ordentlig rensning i helgen, det är ju dags att flytta tillbaka till den "gamla" huset då. Tänk vad fort det har gått ändå, och jag är så nyfiken på att se resultatet. Var ju ett tag sen jag var där nu och det är ju de sista jobbet som man verkligen ser skillnad på.

Oj, nu har klockan sprungit iväg som vanligt. Jag som sa att jag skulle försöka sova innan tolv. Jaja, får väl ta nya tag med sömnen imorgon. Hoppas ni haft en kanon helg! Nu räknar jag verkligen dagarna tills jag får träffa er igen!

Puss och kram   


Kommentarer
Postat av: Antonia

hahaha, sjukt störda killar! haha

2009-07-14 @ 12:32:35
URL: http://antoniahultin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0