Lördag 4/7

Oj, nu har dagarna sprungit iväg lite igen. Vad har hänt härnere det senaste då? Jo, igår var det invigning av svenska ordförandeskapet i EU på place Flagey och det var ju bara tvunget att kollas in. Så efter en flaska vin, Eric Hassle och middag på McDonalds åkte jag, Tone och Sophie dit. På scen stod Sofia Jannok och Wendy McNeill men bäst var helt klart The Soundtrack Of Our Lives. Efterspelning fick vi även en liten prat- och fotostund med dem. På Flagey vissades också två svenska filmer, "Mammut" och "Tillsammans" och på Café Belga var det en svensk dj. Vi blev dock väldigt besvikna att han inte körde något svenskt. Visst vi är inte världsbäst på musik, men Abba liksom, det går ju alla igång på. Såklart massa svenskar på plats och det syns så väl - snygg stil: svensk, ful stil: icke svensk haha. Efter att ha minglat runt några timmar kände vi oss rätt nöjda och tog bussen in till stan, där åt vi en kebab och sen tog vi nattbussen hem till mig och sov. Ikväll ska vi köra på senare utgång och mycket senare hemfärd!

Igår åkte Emma hem, väldigt tråkigt, så vi (Tone, Alida, Sandra, Agnes, Kim och jag) hade en sista kväll med henne i torsdag på "Canale". Vi drack vin, åt lite tilltugg och snackade en massa skit. Supermysig kväll! Medan de andra var trötta och ville hem, var jag och Tone sugna på mer och åkte in till Delirium och tog sista metron hem till mig runt 1.

Dagarna med barnen denna vecka har mest inneburit sol och bad på La Rasante. Hur skönt som helst! Tur att det finns något ställe med pool som man kan svalka sig i i värmen, för den har verkligen varit sjuk. Man ska inte klaga, men det är väl lite att ta i när termometern visar nästan 40 grader och inte ens en vindpust känns. Idag är det i och för sig inte lika varmt, och jag tror till och med det har regnat lite. Hur har ni det hemma då? Antar att många av er är på Törebodafestivalen och röjer loss, och det gör ni med rätta! Nu ska jag äta upp min mat och sen ska jag möta upp Sophie och inhandla lite inför kvällen.

Förresten! Om ni undrar varför det aldrig kommer några bilder upp längre, så är det för att jag inte har den blekaste om vart min kamera är. Vet att mamma hade den i sin handväska en av dagarna hon var här och hon hävdar att hon lagt ur den på mitt rum. Men jag har letat i alla lådor, alla stolar, i tvättkorgen, under sängen - ja alla tänkbara och icke tänkbara ställen och kan verkligen inte hitta den. Jag är hundra på att jag inte tagit med den ut något i  veckan, så kan inte ha glömt den någonstans. Så imorgon får det väl bli en ordentlig genomgång av rummet, annars får ni hålla tillgodo med enbart text de sista veckorna också.

Puss och kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0