Lördag 25/7

Att jag lever och frodas som jag skrev igår är helt sant, men som vanligt? Nej, det är nog inte alls lika sant. Klockan är snart tolv, det är lördagkväll och jag ska alldeles strax sova. I vanliga fall, för en vecka sen och bakåt, hade jag precis börjat kvällen, förmodligen med tjejerna på Delirium och druckit god öl. Saknar det, men och andra sidan har jag haft en riktigt mysig kväll med Lotta och tjejerna med matlagning och Uno. På ett sätt är det skönt att det inte finns så många kvar, då kan jag ju verkligen passa på att umgås med familjen, packa och vända på dygnet. Har nog nästan aldrig somnat såhär tidigt som jag gjort den här veckan.
 
Idag har jag velat runt på stan och letat avskedspresenter till tjejerna och Lotta och Luc. Det var ju inte det lättaste precis, eller där får jag nog skylla mig själv. Åkte framåt tillbaka mellan shoppinggatan, City 2 och Woluweshopping bara för att jag inte kunde bestämma mig. Men det blev nog bra tillslut, jag hoppas iallafall de gillar det. På måndag ska vi gå ut och äta, Gunilla med familj följer också med. Kul att få träffa dem en sista gång och säga hejdå, Sofia har ju blivit lite som mitt extra au-pair barn. Jag tror det är musslor som står på menyn, de tycker inte jag kan åka hem utan att ha provat en av Belgiens nationalrätter, och det har det ju i och för sig rätt i. Så det blir spännande, musslor med pommes frites på måndag alltså! På måndag dag ska Amanda, Lisa, Sofia, Eline och jag till äventyrsbadet, kommer bli riktigt kul! På tisdag är det väl bara att packa som gäller men jag började redan lite idag faktiskt och sortera på mina grejer. Jag har tre kategorier, nej fyra förresten - Slänga, skänka, ta hem och lämna kvar till Louise. Louise är förresten familjens nya au-pair, det blev helt klart igår. Hon verkar väldigt glad och trevlig, så hon är nog absolut en värdig efterträdare.

Jag kan inte riktigt förstå hur ett år kan gå så snabbt. Och det kommer verkligen bli vemodigt att lämna Bryssel, speciellt jobbigt blir det när tjejerna kramar om en och säger "Jag älskar dig", "Kan du inte stanna", "Jag kommer sakna dig så mycket". Men dessa ord värmer också jättemycket och de kommer jag ta med mig när jag åker hem. Jag har lovat att försöka komma tillbaka hit och hälsa på redan i höst, jag har ju ändå det slutgiltiga resultatet av renoveringen som måste ses. Nu ska jag sova!

Puss och godnatt     

Kommentarer
Postat av: Sandra

När kommer du hem carro? Jag saknar dig!

2009-07-27 @ 09:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0